Min bilder
Namn:
Plats: Tullinge, Stockholm, Sweden

En helt vanlig tjej som "nästlats" in i äktenskapets garn. Överensstämmer med medelsvensson (tror jag) 2 barn , man , radhus, kombi, husdjur m.m. ....

lördag, november 18, 2006

Mannen med den blåa bilen...

Livet går just nu i ljusblått... Nej, förresten i ELECTRIC BLUE!! Min ärade make drog i väg en sväng på egen hand i början av oktober och jag i mitt enfald trodde ju naturligtvis att han skulle fiska... Nåväl, han kom hem tidigare än jag anat och i handen hade han... ett köpekontrakt på en ny bil... Kul, tänkte jag men mäkta svårt att förklara och motivera för min far som är en hög chef på ett företag som saluför ett helt annat bilmärke... Bara min make är nöjd, tänkte jag, så spelar min fars invändningar ingen roll!!!

Bilen blev levererad till familjen, eller till honom, som han framhåller det eftersom jag fortfarande inte innehar körkort... DEN ÄR JÄTTEBLÅ!!

Numera ligger ett BLÅTT fiskespö i skuffen, ett BLÅTT fiskedrag, och div annat, naturligtvis i... BLÅTT!!!

Numera så spelar det ingen roll vad jag tycker eller tänker och dom där obligatoriska samtalen hem i samband med hemfärd för min make existerar helt enkelt inte längre eftersom han har och kör en BLÅ bil...

Igår så ringde jag honom ca. 5 ggr... Ingen svarade och telefonsvararen satte igång: Jag pratade in det jag ville han skulle fixa innan han kom hem!!

Till slut så fick jag tag i honom... Då var han på väg in på vår parkering... Orka be honom vända då!!??

Nåväl allt blev inköpt och klart i morse...

TRO PÅ FAN!!??? Kassen från systemet matchar bilen perfekt, den är också JÄTTEBLÅ!! Hoppas bara systembolget behåller denna färg på kassarna till min makes exhaltering lagt sig lite!!?? Jag menar man har ju ingen lust att bli absolutist p.g.a. att Bolagets kassar inte matchar bilen han kör...???