Min bilder
Namn:
Plats: Tullinge, Stockholm, Sweden

En helt vanlig tjej som "nästlats" in i äktenskapets garn. Överensstämmer med medelsvensson (tror jag) 2 barn , man , radhus, kombi, husdjur m.m. ....

onsdag, september 20, 2006

Den ökända Fiskesekten!!!!

Länge sen sist men det har varit en del att hantera här hemma nu när isen ännu inte lagt sig.....

Min fisketokige (med betoning på TOKIGE) make HAR blivit hjärntvättad....
Ja, jag känner mig rätt övertygad för vad jag än frågar så får jag svar med något som ofrånkomligt leder in i fiskets förunderliga värld.
Jag frågar t.ex. vad han tycker att vi ska äta till middag (kanske idiotiskt med tanke på att han är djupt försjunken i en av hans fisketidningar....) och han svarar sådär som han vet att jag vill att han ska engagera sig i familjen väl och ve -Öring vore väl gott!!! (????) Han vet ju att jag inte kan tillaga fisk, annat än fiskpinnar förståss, dessutom tycker jag inte ens att det är speciellt gott....

Nåja, man får väl helt enkelt vara glad över att få ett svar nu när semestern är över....

Jaha, men till "öringen" då, vad behövs till den??? Frågar jag då för att visa att jag verkligen bryr mig.
- Ja, minst ett drag på 30 gram! (????)
Allvarligt.... Är inte det farligt??? Svälja att sånt med hullingar och allt!!??
Men i nästa andning säger han - Det går bra med räkor också, bara man tar bort huvudet men sparar skalet på resten av kroppen!!
Ursäkta!!?? Jag tycker förvisso att skaldjur är ok men jag föredrar nog att skala dom först....

Efter en liten stunds funderande föreslår jag att vi kanske ska ta en lite senare middag eftersom jag behöver lite ytterligare idèer om andra tillbehör och såser m.m.

Passar på snabbt ta reda på vilka hemkörningsmöjligheter det finns för mat en kväll som denna, även om man inte riktigt kan vara säker ens med dom, med tanke på råvaror och tillagningsmetoder, så känns det iallafall lite bättre för det är väldigt få som dör av sån mat sålänge du inte är allergisk, vill säga.... Men dom vet nog om det å andra sidan!!!

Jag vet inte hur och jag vet framförallt inte när det hände...
NU är han i allafall en fullvärdig medlem av den ökända fiskesekten...
Att det kunde gå så fort??? Utan att man hade en aning... Jag trodde ju bara att han jobbade!!! Men det är klart det är väl så de flesta blir medlemmar i sådana hemskheter, kolla bara hur det gick för dom i Knutby!!?? Nej, dax att kalla hit en avprogrammerare, PRONTO...
...eller.... -Älskling, kan inte du åka ner till korvmojjen ikväll och köpa oss varsin fet tunnbrödsrulle med räksallad... Jag känner mig inte riktigt upplagd för att laga middag ikväll!!??

Gissa om han är söt!!??? Svaret kom spontant och hjärtligt...
-Självklart, Älskling, ska jag göra det. Inte ska Du behöva laga mat om Du inte känner för det!!!

Visst är han söt, Min man!!!!!

P.S. Visst är det märkligt hur vissa människor kan påverka en individ bara man är mottaglig just då...........?????????

Hmmm...Man skulle kanske bli sektledare nu när man har klurat ut det!!!!!
D.S.