Min bilder
Namn:
Plats: Tullinge, Stockholm, Sweden

En helt vanlig tjej som "nästlats" in i äktenskapets garn. Överensstämmer med medelsvensson (tror jag) 2 barn , man , radhus, kombi, husdjur m.m. ....

söndag, juni 11, 2006

GB Sandwich...

Nu är ÄNTLIGEN sommaren kommen!! Detta innebär ju att man slipper gnälla på mörker och trist väder. Det är klart, det finns ju alltid en viss kategori som ändå insisterar på att gnälla om vädret, men det är väl bara så att vi svenskar MÅSTE klaga och vara lite lagom missnöjda med saker och ting!!

Solen har stekt hela helgen och naturligtvis så passar men ju på att försöka få sig lite sol på näbben när vädret är så här härligt. Det är ju inte alltför angenämt att känna sig som en magnesyl när alla lediga kunder kommer till salongen för att fixa till sommarfrisyren. Dom brunbrända och ser allmänt levande ut och en annan.... Inte alltid så kul att jobba framför en spegel....

Jag vet inte om alla har observerat Apotekets härliga reklam för solkräm!!?? Jag har iallafall det, det är flera personer som står och visar sina ryggtavlor, vid första anblicken MED badkläder men vid en noggrannare titt så ser man att de inte har en tråd på kroppen men en mindre klädsam BRÄNNA....Ilsket rött!!! I samband med detta så får man sig en tankeställare när Apoteket ifrågasätter oss svenskar och hur vi år efter år går på samma nit... Vi HAR inte pigment som i sydeuropa, vi klarar oss inte utan solskyddsfaktor mer än 5 minuter när solen steker, vi blir brända/röda!!

Till saken hör ju (naturligtvis) att även min make inte är sämre än medelsvensson utan sällar sig snällt till mängden " Jag har så bra pigment så JAG blir ALDRIG bränd....". Igår så passade han på att med sina fantastiska pigment att, gissa...ja, fiska, med bar överkropp... I TRE TIMMAR!!! Solskyddsfaktor?? Skämtar Du??? Jag säger så här, han sover numera på mage...utan täcke på ryggen... Till råga på allt så ska jag "tycka synd om".... HAR INTE TID, älskling!!!! Har man nått den högaktningsvärda åldern som han gjort (enligt honom själv)så tycker jag faktiskt att han borde veta bättre!! Åtminstone att jag MYCKET sällan tycker synd om honom när han själv ställt till det!!

Han tog en dusch idag och kom in och bad mig tårögt att vara så snäll och hjälpa honom att smörja in ryggen, det hade ju knappt gått att duscha över den ....*suck*. Gemensamt så synade vi hans synnerligen välbevarade kropp (!!??) och kunde konstatera att när han lyfte upp armarna upp i luften var han alldeles vit på sidorna och under armarna och totalt illröd på mage, bröst och rygg.... Ja i profil så är han f.n. extremt lik en GB SANDWICH!!!!!