Min bilder
Namn:
Plats: Tullinge, Stockholm, Sweden

En helt vanlig tjej som "nästlats" in i äktenskapets garn. Överensstämmer med medelsvensson (tror jag) 2 barn , man , radhus, kombi, husdjur m.m. ....

onsdag, augusti 02, 2006

Skam den som ger sig....

Nu är semestern slut... Det gick extremt snabbt men det har varit underbart!! Ett par veckor till skulle nog däremot inte skada....

Vi är solbrända och "fina" hela familjen även om jag som kvinna/ hustru var tvungen att lära om mig hur man gör när man sminkar sig ty denna sysselsättning har INTE varit prio ETT under semestern. Jag måste verkligen gjort ett helylle intryck på min omgivning... Håret halvskitigt i tofs, osminkad men baggy kläder... När man tänker efter så har jag nog åtminstone sett "ledig" ut....ELLER bohem. Bohem är nog dock inte riktigt det jag är till vardags och skulle någon komme med den kommentaren så skulle jag nog troligtvis skriva på ett kontrakt som förbinder mig att så länge jag lever ALLTID rösta på moderaterna!!! Det tror jag hade övertygat de flesta....eller????

Nåväl... för att återgå till det "vanliga"... Min man har (hör och häpna) börjat använda solskyddsfaktor!!!!! Kom på honom häromdan med att vara alldeles blank varav jag ställer honom mot väggen och undrar varför han svettas så förbaskat (Hoppas i mitt stilla sinne att det är JAG som ger honom dessa kroppsliga signaler....) Fick till svar; "Jag har smörjt in meg med solskyddsfaktor!!!" .Underbart tänkte jag (som plåster på såren att det inte var jag som framkallade dessa kroppsliga reaktioner!!??) Han har ÄNTLIGEN fattat!!! ....eller inte... för några solskyddsfaktorer hade vi inte hemma, de var slut.... Vad i h-e hade han då smörjt in sig med????? En svag doft av kokos tyckte jag mig plötsligt känna... SOL OLJA....... "Men Älskling... skulle inte Du ha solkräm????" Svaret kom som ett brev på posten... DET ÄR JU SOLSKYDDSFAKTOR " PÅ DEN HÄR.... Ja, det måhända... men, älskling... DET ÄR EN BOOSTER!!!!

P.S. Gissa vem som såg ut som en gigantisk rädisa nästa dag.........D.S.

2 Comments:

Blogger Rex said...

Hallå! Semestern är ju slut? Var är fortsättningen? Har datorn säckat ihop?

12:45 fm  
Blogger "Fialotta" said...

Miss U!! My fault... Quite a heqtique summer/autumnn... Hör av Dig via mail!!! Puss & STOOOOOR Kram!!

10:59 em  

Skicka en kommentar

<< Home