Min bilder
Namn:
Plats: Tullinge, Stockholm, Sweden

En helt vanlig tjej som "nästlats" in i äktenskapets garn. Överensstämmer med medelsvensson (tror jag) 2 barn , man , radhus, kombi, husdjur m.m. ....

torsdag, juni 01, 2006

Konferensdax...

Är det någon annan fru som egentligen VET vad som försiggår på dessa "konferenser"??

Min man var iallafall på en "sådan" igår med övernattning tills i dag. Nu hör jag väl faktiskt till dom lyckligt lottade, eftersom min make jobbar på ett extremt mansdominerat företag. Jag är inte SÅ orolig att han efter diverse drinkar m.m. hamnar i sänghalmen med någon yppig blondin då de flesta saknar vissa detaljer som jag vet (tror???) min man eftersöker!?

Nåväl, självfallet, eftersom min man är en s.k. Chef, så fick han vara med och utforma dagsprogrammen vilket naturligtvis innefattade en fisketävling (ber att få påpeka att det där med att när man är Chef så ska men hålla sig lite i skymundan vid sådana här tillfällen... MEN han HATAR att förlora!!!!!). Han berättade för mig redan några dagar innan konferansen att DEN fisketävlingen skulle minsann han vinna. Jag kände bara att den här gången så ska jag inte komma med förmanande instruktioner som så många andra gånger förr, den här gången så kanske han kan lista ut det själv. Varför han INTE ska vinna, alltså....

Gissa om han kunde lista ut det???? INTE!!!! Efter tre kast drog han in en gädda och lät snabbt fotografera denna för vidare distribution till övriga arbetskamraters/chefers mobiltelefoner. Det gällde ju att vara först!!!

Å andra sidan.... Efter en stunds dryftande om gådagen med mig så kom det till slut fram att han och en annan festprisse i gänget hade mitt i nattenfått för sigg att lägga ut ett så kallat "bottenmete" (fråga mig inte vad det är men det ska tydligen sköta sig själv) för att på morgonen kunna FUSKA sig fram till segern... Nu hör till saken att de i morse vaknade till ilska tillrop -" Vilka idioter är det som lagt ut ett bottenmete???" Glatt steg maken och festprissen upp, dock en aning slitna, för att smaka segerns sötma... En MÅS hade fattat tycke för bottenmetet vilket bidrog till att min man och festprissen snabbt retirerade och lade pannorna i djupa veck för att sedan yppa -" Ingen aaaaning men de måste vara ena riktiga idioter!!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Fia!

Eftersom det inte står något om det i din blog så antar jag att all information om bottenmetet inte riktigt gick fram.

Förtydligande nummer 1.
Sänket var tillverkad av en till linan fastknuten kapsylöppnare.

Förtydligande nummer 2.
Som bete hade de använt..... Entrecote!

Grym Blog
Mvh
Mackan

5:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home