Min bilder
Namn:
Plats: Tullinge, Stockholm, Sweden

En helt vanlig tjej som "nästlats" in i äktenskapets garn. Överensstämmer med medelsvensson (tror jag) 2 barn , man , radhus, kombi, husdjur m.m. ....

söndag, maj 21, 2006

Exakt vad innebär "Dagen efter"....???

Varför drabbas jag alltid av en elakartad åkomma varje gång jag har gått ut på egen hand helt i eget syfte... Varje gång så, istället för att drabbas av den vanliga bakfyllan, verkar jag få en outtömlig "hemma"-energi och ska omedelbart tillgodose mina söners önskemål om amerikanska pannkakor till frukost. DESSUTOM passar jag på att tömma och serva vår diskmaskin och när jag gör det så kommer jag ju på att det där utrymmet under diskbänken där man samlar så mycket, det behöver nog en rejäl utrensning... Väl under diskbänken så ser jag ju att, oj, här behövs det skuras... Vad ska man göra av allt skräp därunder då, jo, nu ska här sopsorteras. Glas i den där påsen, hårdplast i en andra, panten i en tredje, kartong i en fjärde.... Vilket osökt får mig att bege mig in i vårt alltiallo-rum där mer kartong förvaras... HÄR behövs det verkligen en genomkörare. Väl klart så inser jag, när det sista pappret hamnat i pappersinsamlingen, att det måste skrivas en del protokoll som snart ska vara klara (sekreterare i styrelsen i brf:en där vi bor) . Datorn står i detta rum. Inför detta för att få lite "lugn och ro" så passar jag på att skicka i väg maken på jakten på den där 10+-kg gäddan (ger mig en hel del tid, glömmer dock bort våra f.n. söner som naturligtvis kräver sitt...). Väl framför datorn så blir jag faktiskt sittande en stund, protokollen klara, alltiallo-rummet sanerat, utrymmet under diskbänken sanerat, diskmaskinen nyservad så då är det dax att tömma diskmaskinen.... Barnen kläs på för att sätta skräck i grannarna....;-) och för att mamma ska hinna med "sitt"... Usch, ska man gå igenom sånt här varje gång jag gått iväg för att göra nåt bara för egen vinnings skull så måste jag nog sätta mig ner och fundera inför nästa gång...
Önskar ibland att jag var lite mer som min man... Har man varit ute dan innan så innefattar det även en hel del ansvarsfrihet dagen efter... Sovmorgon, kanske komma upp till frukosten, privilegiet att kunna beklaga sig lie över hur sliten man är, få Treo "på sängen" av sin omtänksamma partner, kunna sticka iväg och jaga den där 10-kilos fisken UTAN tidspress....

Nej nu är klockan snart dax att gå och sova så jag får väl passa på att sätta i linserna så jag kan kolla lite på tv innan man somnar för natten, fixa morgontoaletten, byta om till ett annat nattlinne och sen OM det blir nån tid över ta den där härliga söndagsmorgonduschen.... Undrar hur snygg jag egentligen varit idag????? Men hur var det det stod i bibeln??? Jo, "PÅ SÖNDAGEN SKALL MAN VILA"... Hade USLA betyg i religion....

Om han fick nån fisk...Nepp, på de 4 timmar han var borta inte så mycket som en anjovis!!!