Min bilder
Namn:
Plats: Tullinge, Stockholm, Sweden

En helt vanlig tjej som "nästlats" in i äktenskapets garn. Överensstämmer med medelsvensson (tror jag) 2 barn , man , radhus, kombi, husdjur m.m. ....

lördag, maj 20, 2006

Melodifestivalen

Idag är det äntligen dax för finalen i melodifestivalen!!! Jag avbokar i regel ALLT för att följa med från början i alla tävlingar, delfinalerna, svenska finalen, nu även kvaltävlingen och nu FINAL!! Idag har det dock inträffat en dubbelbokning... För ovanlighetens skull så ska jag faktiskt gå på fest, själv. Den krogen där vi skall vistas HAR tv, så allt löser sig!!

När jag träffade min man så var han en blankpolerad (!!??) tvättäkta hårdrockare, jag med för den delen men jag var lite mer flexibel... Melodifestivalen har jag dock aldrig under mina 32 år missat, det hade jag inte heller tänkt att ge upp bara för att jag träffat den stora kärleken och bara för att HAN tyckte det var sååå töntigt!! Jag menar man gör ju så mycket konstiga saker när man är nykär... Minns att jag vid flertalet tillfällen i begynnelsen av vårt förhållande satt och tittade på de mest mysko fotbollsmatcherna a la Italienska ligan m.m. bara för att samla pluspoäng hos honom och för att han verkligen inte skulle missa den fantastiska kvinna han träffat... Det har dock gått över, jag menar den tiden som jag satt och imponerade på honom förr använder jag numer som "egen-tid". Det blir enormt mycket av den varan på helgerna, ibland så märker han knappt att jag är borta... det är klart han observerar väl att det där ständiga gnatandet avtagit... Men å andra sidan så säger han ju ibland "- Jag ser att du pratar för munnen rör sig men jag hör inte vad du säger..." Självbavarelsedrift från hans sida tror jag!!

Nåväl, min forne blankpolerade, tvättäkta hårdrockande riddare är den som numera är som fastklistrad framför tv:n när melodifestivalen drar igång, han försökte ju nämligen också impa på mig från början och fogade sig för min skull när festivalen drog igång!! Han tittade anklagande på mig och sa med ilska i stämman när jag sa att jag skulle på fest just på finaldagen att
"- HUUUR kan du bara missa det??? JAG ska iallafall titta!!!". Det är konstigt hur tiderna förändras... Det är klart... Han skulle nog höja en aning på ögonbryna om situationen var omvänd och jag sa detsamma till honom om det handlade om en kvalmatch mellan Roma och Bologna!!

Det är väl bara att konstatera att kvinnan är det intelligentare könet!!!

Det gäller ju att se över sina möjligheter till "egen-tid" i ett tidigt skede!!