Min bilder
Namn:
Plats: Tullinge, Stockholm, Sweden

En helt vanlig tjej som "nästlats" in i äktenskapets garn. Överensstämmer med medelsvensson (tror jag) 2 barn , man , radhus, kombi, husdjur m.m. ....

lördag, maj 13, 2006

Rikemansbarn...???

Jag är uppväxt i villa tillsammans med mina bröder , mamma & pappa. Vår mamma hade inte matlagningsintresset så vi är uppväxta med Scans små frysta köttbullar, falukorv, Findus köttfärssås på burk m.m. Mamma kunde dock baka bullar som ingen annan och då och då så var hela vårt kök balamrat med bullar och den allra ljuvligaste doft. Min man däremot, är uppväxt i en absolut motsatt miljö... Där köpte man ett helt får, styckade det, fryste in och åt fåååår så länge det räckte. Dom pallade äpplen för att sedermera tillverka egen äppelmos, plockade svamp för att få den optimala hemgjorda såsen till den gamla tackan. Syltade, saktade & puréade allt som gick att safta, sylta & puréa.
I min värld så råkar jag ha facit på att man faktiskt överlever utan vare sig skörbjugg, allergier eller andra livshotande tillstånd trots att man är uppfödd på halvfabrikat ( med undantag för bullarna).
Tyvärr så vet min svärmor att så inte är fallet.... Man SKA slakta får, sylta, safta & puréa, det mår alla bäst av... Jag håller INTE med, vilket bidrar till att jag är den ONDA svärdottern som försöker förgifta mina barn med den allra mest ohälsosamma maten, i princip så får dom bara rester då jag och min man äter den fina maten och lämnar blasten åt barnen.

Till saken hör att jag inte har ärvt min mammas ointresse för mat utan njuter i fulla drag av att laga mat men dom få gånger jag eller min man kommenterar en extravagant middag vi nyss avnjutit så utgår hon från att barnen inte fick något... Hon frågade å andra sidan inte heller utan tar upp det hät vid ett absolut avvikande tillfälle då vare sig min jag eller maken kommer ihåg exakt vad pojkarna fick att äta den dagen. Ett är dock säkert....MAT fick dom....hemlagad dessutom men jag har ingen möjlighet att si så där en tre veckor senare kunna återge receptet...

Idag, Kära Svärmor, så har vi iallafall promenerat i stan, i DINA gamla kvarter, träffat den aldrig felande bäste vännen till min man OCH dessutom har jag faktiskt köpt plantor, grävt ett trädgårdsland och planterat bär och örter som vi ska ANVÄNDA i all min hemlagade mat!!!!!

Den du, Svärmor, där tog jag dig allt på sängen!!!!!! Hahahahahaha