Min bilder
Namn:
Plats: Tullinge, Stockholm, Sweden

En helt vanlig tjej som "nästlats" in i äktenskapets garn. Överensstämmer med medelsvensson (tror jag) 2 barn , man , radhus, kombi, husdjur m.m. ....

onsdag, maj 10, 2006

Sex laxar i en laxask...

Jaha, då ska man försöka fylla sin lilla dagbok igen då. Läste förresten häromdan att ordet dagbok är stenålder.... Vill man inte verka vara helt neandertalare så har man en BLOGG!! Jag menar, vem vill vara en neandertalare?? Man kan ju bli mobbad... Då är det kanske lite sent att påpeka att man var antimob-engagerad i skolan... HUR länge sen är inte det och vad händer inte på alla dom åren!!??

Nåväl, nu är det 2006 och isarna har brustit och jag inser att det är NU som jag får den där "egen"- tiden som alla pratar om är så viktig... DET ÄR DÅÅÅÅ min äkte make tar fram sina surt förvärvade fiskegrejor vid sin "egen"-tid och vid varje ledig stund så tar han (som han kallar det) "en tur" (på ca. 3 timmar) till närmsta fiskesjö. Hans mål för säsongen är att klå min brorsa med en 10+- kilosgädda.... Priset är en frukost på Grands veranda... Jag använder min redan ansträngda hjärna och konstaterar snabbt - det blir MYCKET "egen"-tid för oss båda den här sommaren...och nästa....och nästa... o. s .v.. Min man ger sig nämligen ALDRIG!!! *suck*

P.S. Någon som har något trevligt att rekommendera inför sommaren, och nästa, och nästa o.s.v. för en gift ensamstående tvåbarnsmamma?? Alla förslag är varmt välkomna! D.S.

1 Comments:

Blogger Rex said...

Aktivitetstips: Binda flugor till din fiskande man, träffa gamla polare.
Gör det inte ont att bli klådd av en 10+-kgs gädda förresten? ;-)

11:31 fm  

Skicka en kommentar

<< Home